Friday, June 10, 2011

a miracle of love~a men~


The human body is the most complicated machine in the world.  and run with it, and sense pleasure with it. 

We see with it, hear with it, breathe with it, 
walk Its bones, muscles, arteries, veins and internal organs are organized with marvellous design, and when we examine this design in detail we find even more amazing facts.
 Every part of the body, though each may seem to be so different from another, is made up of the same material: cells...but mostly we're wonder..how men's creation process? ok..let's looks about this based on Holy Qur'an..





This story is about us... All about where we come from...
men's creations and  show us the greatest...






Maksudnya:
 Wahai umat manusia, sekiranya kamu menaruh syak (ragu-ragu) tentang kebangkitan makhluk (hidup semula pada hari kiamat), maka (perhatilah kepada tingkatan kejadian manusia) kerana sebenarnya Kami telah menciptakan kamu dari tanah, kemudian dari setitik air benih, kemudian dari sebuku darah beku, kemudian dari seketul daging yang disempurnakan kejadiannya dan yang tidak disempurnakan; (Kami jadikan secara yang demikian) kerana Kami hendak menerangkan kepada kamu (kekuasaan Kami); dan Kami pula menetapkan dalam kandungan rahim (ibu yang mengandung itu) apa yang Kami rancangkan hingga ke suatu masa yang ditentukan lahirnya;

kemudian Kami mengeluarkan kamu berupa kanak-kanak; kemudian (kamu dipelihara) hingga sampai ke peringkat umur dewasa; dan (dalam pada itu) ada di antara kamu yang dimatikan (semasa kecil atau semasa dewasa) dan ada pula yang dilanjutkan umurnya ke peringkat tua nyanyuk sehingga ia tidak mengetahui lagi akan sesuatu yang telah diketahuinya dahulu.

 Dan (ingatlah satu bukti lagi); Engkau melihat bumi itu kering, kemudian apabila Kami menurunkan hujan menimpanya, bergeraklah tanahnya (dengan tumbuh-tumbuhan yang merecup tumbuh), dan gembur membusutlah ia, serta ia pula menumbuhkan berjenis-jenis tanaman yang indah permai. (Surah Al-Haj 22: 5)




HARUN.YAHYA.THE.MIRACLE.OF.MAN.S.CREATION ... Show us this miracle....

ALL OF THIS PHOTO'S FROM ...
http://www.lennartnilsson.com/child_is_born.html

 
Photobucket












PhotobucketPhotobucket



PhotobucketPhotobucketPhotobucket


PhotobucketPhotobucket

Photobucket

PhotobucketPhotobucket

PhotobucketPhotobucket
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket




Maksudnya: Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah;


Maksudnya: Kemudian Kami jadikan “pati” itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh (rahim);


Maksudnya: Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sesuatu yang melekat, lalu Kami ciptakan sesuatu yang melekat itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk dia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta. (Surah Al-Mu’minun 23: 12-14






So,we,as a human...a most miracle creations...just stop  running and  think about this!!  Just keep in our hearT that ALLAH is the GREATEST!! 

No comments:

Post a Comment