Sunday, December 4, 2011

meoowwwwwww...

SALAM.. hari ini ,saya nak berbicara tentang binatang yg paling 'cute'..iaitu KUCING.. Kalau anda semua perasan,beberapa bulan lepas,bnyk isu hangat berkaitan dgn kezaliman manusia terhadap makhluk ALLAH ini..Misalnya,kes dimana pusat penjagaan kucing tidak diuruskn dgn baik shngga banyak kucing yg terabai tanpa penjagaan dan makanan mati...

Kemudian,,tersebar pula kat facebook gambar-gambar  kucing  dizalimi dgn begitu kejam oleh individu yg tak berhati perut (entah layak digelar insan) dimana anak-anak kucing  bergelimpanagn akibat  telah ditikam dan dibunuh...Ada juga kucing yg dipotong tangan oleh individu yg tidak berakal hanya disebabkan kucing itu mencuri ikan di restorannya



  ..
Tetapi,alhamdulillah..masih ramai insan di luar sana yg mempunyai sifat empati terhadap makhluk comel ini...yg  membela nasib kucing-kucing ini.Semoga diberikan ganjaran yg besar di dunia dan di sana kelak.
.

Disini ,saya kongsikan video kucing malang yg diberi nama HERO...

 



Dalam bahasa arab kucing dinamakan qith, sanur, dhayyun, hirr, bas (dialek penduduk syam), masy (dialek penduduk magrib), qathawah (dialek semenanjung arab).Kat umah saya  di kampung,ada 3 ekor kucing...salah sorang kakak sya memng obses ngn kucim ni..huhu..


Hadis menyeksa kucing.

Dari Ibnu Umar r.a. berkata: Rasulullah saw bersabda, "Seorang perempuan disiksa karena kucing yang dikurungnya hingga mati maka ia dimasukkan ke dalam neraka disebabkan ia tidak memberi makan dan minum ketika mengurungnya dan tidak pula melepaskannya agar memakan binatang-binatang melata di bumi."
(Bukhari - Muslim) 




so cute...

music...

prof...



luving each other...huhu








FIGHT ANIMAL CRUELTY!!

No comments:

Post a Comment